Sunday, January 4, 2009

why isn't chocolate chip mint ice cream widely available?

OOh! I just got a phone call from a random 016 number.

"Halo...siapa ni?"
"Aishah"
"Ah..okok"
"Why are you calling me for?"
"Aa, tak boleh cakap Inggeris la"
"Lu panggil saya buat apa?"
"Oh...saja nak buat kenalan!" *very strong Indon accent*
"Oh...sorry saya sudah khawin la"
"Oh..ok,"
*i quickly hang up*




Hari ini saya sangat gembira.
Tidak tahu kenapa.
Tetapi setelah sekian lama,
Tidak berasa gembira,
Hari ini saya gembira.

Gambar di atas ialah sepupu saya punya anak perempuan.
Dia hampir berumur dua.
Sungguh amat sangat comel molek rupanya.
Lebih cantik dari dalam gambar ini.



Ini rupanya meja saya. Ogos 2008.
Gambar itu adalah gambar yang terakhir dicat saya di kelas melukis.
Kelas melukis dulu diambil bersama Susan dan Yin Xian di rumah Yin Xian.
Sangat seronok.

Tetapi taklah seronok sangat,
Kalau rasa nak tidur semasa mengecat.
Nanti cat keluar anjing yang berwarna merah.
Macam Patrick si anjing gergasi di Disney Channel.


Tahun baru Cina kian menjelang.
Bagi saudari yang mahu beli baju baru,
Jangan lupa beli baju dalam baru juga.

Selamat petang dan berialah (have fun) di sekolah!
Ingat kawan-kawan, jangan ponteng kelas.

4 comments:

caffe_latte said...

I laughed so much at the "I sudah khawin" part! Reminds me so much about a very long time ago when Khadijah told us to go "016-gotohell" when jerks from the street asks us for phone numbers.

Anonymous said...

"Oh...sorry saya sudah khawin la"
"Oh..ok,"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! That was instant rebuff! On a more serious note, you disappointed a friendly Indon guy. Tsk tsk.

See ya! =)

aisha said...

caffe: LOL Khadijah said that? Hrm. Not a bad idea!

Rachel: thank you! Oh no...you have a point. Ah well, here's hoping he found someone else.

Timothy Chen said...

Hahaha. Aisha so mean ah!